Szanowni Państwo,
W dniu 1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa.
Wypłacane świadczenie przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy:
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.
W związku z powyższym Burmistrz Miasta i Gminy Skaryszew na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych Urzędu Miasta i Gminy będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.
W przypadku gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum UMiG, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.
Z uwagi, iż ustawa wchodzi w życie od dnia 1 lipca 2023 r. proszę o składanie wniosków do Urzędu o wydanie zaświadczenia po tym terminie.
Wnioski należy składać na dzienniku podawczym na parterze lub w pokoju nr 38 w budynku urzędu adres: Skaryszew, ul.Słowackiego 6
Poniżej w sekcji "Materiały" wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Skaryszew