Azbest utylizacja - dotacje

Jednostka prowadząca

Miejsce złożenia dokumentów

 

Urząd Miasta i Gminy w Skaryszewie, Referat Nieruchomości i Ochrony Środowiska

 

Pokój numer 43

 

tel. (48) 610 30 89 wew. 111

 

Inne informacje:

 

Osoba Odpowiedzialna:

 

Katarzyna Łuczyńska

 

Inne informacje

 

Informujemy, iż Gmina Skaryszew prowadzi nabór wniosków na dofinansowanie do kosztów demontażu, transportu i utylizacji azbestu i wyrobów zawierających azbest.

 

Środki na realizację zadania pozyskiwane są z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

 

O dofinansowanie za pośrednictwem Urzędu Miasta i Gminy Skaryszew ubiegać się mogą osoby fizyczne oraz osoby fizyczne będące rolnikami, które muszą złożyć odpowiednie dokumenty:

 

Wniosek o dofinansowanie utylizacji pokryć dachowych zawierających azbest

 

Załącznik nr 1 – Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest

 

Załącznik nr 2 – Informacja o wyrobach zawierających azbest

 

Oświadczenie Wykonawcy (może być kopia)

 

 

 

Zgodnie z § 6 ust. 4 rozporządzenia Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 oraz z 2010 r. Nr 162 poz. 1089) – właściciel, użytkownik wieczysty bądź zarządca nieruchomości obowiązany jest zgłosić prace polegające na zabezpieczaniu lub usuwaniu wyrobów zawierających azbest do właściwego organu architektoniczno-budowlanego.

 

Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 3 ww. rozporządzenia – po wykonaniu prac, o których mowa w ust. 2, wykonawca prac ma obowiązek złożenia właścicielowi, użytkownikowi wieczystemu lub zarządcy nieruchomości lub obiektu budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych.

 

Zgodnie z §8 ust. 2 pkt 4 ww. rozporządzenia – oświadczenie, o którym mowa  w ust. 3, przechowuje się przez okres co najmniej 5 lat.

 

 

 

UWAGA!
Osoby prowadzące działalność gospodarczą

 

Składają wniosek o dotację bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Radomiu ul. 25 czerwca 68

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Nieruchomości i Ochrony Środowiska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Katarzyna Łuczyńska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 25 maja 2017 01:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 2213
27 kwietnia 2022 11:56 (Tomasz Kalita) - Usunięcie załącznika.
27 kwietnia 2022 11:55 (Tomasz Kalita) - Dodanie załącznika.
27 kwietnia 2022 10:53 (Tomasz Kalita) - Aktualizacja danych sprawy.