

Opis procedury:
Aby uzyskać decyzję o warunkach zabudowy / o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego należy złożyć właściwie wypełniony wniosek wraz z załącznikami oraz dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Postępowanie w przedmiocie wydania decyzji wszczyna się na wniosek podmiotu podejmującego realizację przedsięwzięcia.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Inwestycji i Remontów (pok. 6, tel. 48 610-30-89 wew. 131)
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022r. poz. 503).
Termin odpowiedzi:
Załatwienie sprawy zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735).
Termin, o którym mowa w art. 51 ust. 2 w związku z art. 64 ust. 1 p. 1, wynosi 90 dni, a w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego, o którym mowa
w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, termin ten wynosi 21 dni. Dla decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego 65 dni.
Zgodnie z art. 35 § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735) Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. poz. 2320 oraz z 2021 r. poz. 72), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
Wymagane dokumenty:
Opłaty:
-Opłata skarbowa od wydania decyzji o warunkach zabudowy / o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – 598,00 zł (nie dotyczy właściciela/użytkownika wieczystego działki objętej wnioskiem),
-Opłata skarbowa od pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
-Opłatę uiszcza się w kasie Urzędu Miasta i Gminy Skaryszew lub przelewem na konto
Bank Spółdzielczy w Skaryszewie nr 49 9150 0009 0000 0084 2000 0010.
Potwierdzenie dokonanej opłaty należy dołączyć do wniosku.
Uwagi:
W przypadku stwierdzenia, iż wniosek jest niekompletny, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w trybie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735).
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Skaryszewie,
w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Skaryszew