USTALENIE WARUNKÓW ZABUDOWY - USTALENIE LOKALIZACJI CELU PUBLICZNEGO

Opis procedury:

Aby uzyskać decyzję o warunkach zabudowy / o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego należy złożyć właściwie wypełniony wniosek wraz z załącznikami oraz dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej.

 

Postępowanie w przedmiocie wydania decyzji wszczyna się na wniosek podmiotu podejmującego realizację przedsięwzięcia.

 

Jednostka odpowiedzialna:

 

Referat Inwestycji i Remontów (pok. 6, tel. 48 610-30-89 wew. 131)

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022r. poz. 503).

 

Termin odpowiedzi:

Załatwienie sprawy zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735).

 

Termin, o którym mowa w art. 51 ust. 2 w związku z art. 64 ust. 1 p. 1, wynosi 90 dni, a w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego, o którym mowa
w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, termin ten wynosi 21 dni. Dla decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego 65 dni.

 

Zgodnie z art. 35 § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735) Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. poz. 2320 oraz z 2021 r. poz. 72), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.

 

Wymagane dokumenty:

 

  • wniosek o ustalenie decyzji o warunkach zabudowy / lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  • 2 egzemplarze kopii mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000 z zasobów Powiatowego Ośrodka Geodezji i Kartografii w Radomiu (ul. Graniczna 24, 26-600 Radom),  obejmująca obszar inwestycji i otaczający teren w odległości nie mniejszej niż 3 - krotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem, nie mniejszej jednak niż 50m z oznaczeniem na 1 egzemplarzu granic terenu objętego wnioskiem oraz obszaru oddziaływania inwestycji,
  • opracowanie zawierające planowany sposób zagospodarowania terenu, charakterystykę zabudowy w tym przeznaczenie i gabaryty projektowanego obiektu – część graficzna i opisowa inwestycji,
  • wypis z rejestru ewidencji gruntów dla działki objętej wnioskiem,
  • w przypadku działania przez pełnomocnika – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa do występowania w imieniu wnioskodawcy,
  • decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia – jeżeli jest wymagana przepisami odrębnymi,
  • zapewnienia dostawy lub warunki techniczne wydane przez dysponentów sieci – w przypadku realizacji nowej infrastruktury technicznej,

 

Opłaty:

-Opłata skarbowa od wydania decyzji o warunkach zabudowy / o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – 598,00 zł (nie dotyczy właściciela/użytkownika wieczystego działki objętej wnioskiem),

-Opłata skarbowa od pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).

-Opłatę uiszcza się w kasie Urzędu Miasta i Gminy Skaryszew lub przelewem na konto
Bank Spółdzielczy w Skaryszewie nr 49 9150 0009 0000 0084 2000 0010.  
Potwierdzenie dokonanej opłaty należy dołączyć do wniosku.

 

Uwagi:

W przypadku stwierdzenia, iż wniosek jest niekompletny, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w trybie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735).

 

Tryb odwoławczy:

Od wydanej decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Skaryszewie,
w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

 

wniosek

wzór wypełnionego wniosku

najczęściej zadawane pytania

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lutego 2022 13:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Kalita
Ilość wyświetleń: 3307
17 października 2025 09:11 (Tomasz Kalita) - Zmiana treści zakładki.
17 października 2025 08:39 (Tomasz Kalita) - Zmiana treści zakładki.
03 kwietnia 2024 09:49 (Tomasz Kalita) - Zmiana treści zakładki.